Selasa, Oktober 18, 2011

Hujan Pagi


Pagi ini saya mengenakan kurung pahang rona biru navy dengan hiasan figura kuntuman ros. Saya mahu nampak cantik hari ini! Rasa teruja ketika menggosok kain viscose yang saya  beli sebelum Ramadan dan siap dijahit bulan Zulkaedah. Adik lelaki saya jatuh gering sejak malam. Tak mengapa, saya boleh naik bas ke pejabat pagi ini. "Hai, pakai cantik-cantik, naik bas je?" Adik saya buat-buat bertanya sambil terpingkal-pingkal gelakkan saya. Hujan pagi ini buat saya benar-benar hiba. Sampai di stesyen bas, ibu jari terkepit di pintu kereta, menahan kesakitan dan bisa denyut dalam ngauman tua bas BEE HUAT. Saya memilih untuk turun di Rimbun Buluh depan Masjid Negeri, bercadang mengambil bas City Liner laluan ke Kubang Buaya..."Maaf, perkhidmatan bas ke laluan itu sudah ditamatkan sejak 2003!" Oh, saya tak tahu pula...terimbas bas selesa berwarna merah hitam, penghawa dingin yang efektif dannnnn saat manis bersama batch KIBA 2002 berlibur di Kuantan Parade hujung minggu, buat saya tersenyum sendiri. Hujan pagi, saya merasa hiba sekali...

Tiada ulasan: