Selasa, April 28, 2009

Seputar KLIBF 09

Ini sahaja buku-buku yang sempat saya beli sepanjang KLIBF 09. Mujur Ust Riduan Mohd Nor (booth kami berjiran) bermurah hati memberi buku Gaza Menangis dengan pembelian t-shirt HAMAS dan diskaun menarik untuk buku Dari Beirut Ke Jerusalem. Majalah Solusi keluaran Mei masih belum ada di pasaran. Manakala buku Peribahasa Nilai-Nilai Murni KBSR dan Pendidikan Sejarah; Falsafah, Teori dan Amalan adalah buku lelong Utusan Publication, ia koleksi termahal saya.


Untungnya! Dapat autograf dari pengarangnya...Mujurlah pengarang bersama Ust Aris sudah biasa berkunjung ke rumah. Bila-bila boleh minta autografnya pula.

Oh, tiga buah novel ini saya beli di Ujana Ilmu milik Nisah Haron. Masih menunggu giliran untuk dicicip. Seingat saya ia dibeli penghujung Mac. Sri Rahayu, saya terpesona dengan Merdekakan Cinta Ratna. Kali ini Warisnya Kalbu benar-benar mengujakan. Saasatul Ibaad garapan FT, pengarang ini sangat mempengaruhi citra penulisan saya. Menjadi Bintang turut memaut impian. Amiza, hayat kepengarangannya sentiasa berdenyut kencang. Saya sukakan saat dia menggempur semangat teman-teman ADABUNA, lembut, jujur, terang dan menusuk. Itulah kekuatannya.

Aha...sepanjang 27 tahun, inilah kali pertama saya membeli majalah ini. Murah...paper bag dan dua buah majalah expired date RM4. Saya minat paper bag karikatur Jessica dan Sahak...

Oh, ini buku-buku yang saya borong sepanjang bulan April...Koleksi Majalah e-Sastera yang saya dapatkan dari Pn. Ilya. Seronoknya dikelilingi buku. Teringin pula memiliki meja bacaan yang lengkap dengan lampu meja. Waktu membaca tiada batasan lagi...

Di booth Anbakri Publika; Saya bersama Sastri (Jururawat Peribadi ibu Pak Menteri Zahid Hamidi) yang saya kenali ketika bertugas di Kampung Baru Medical Centre.

Ratu Hidyah; teman bicara hati dan sastera islami Indonesia. Adinda yang saya kasihi, juga bertugas sebagai jururawat peribadi ibu Pak Menteri

Disampingmu; Replika Tuan Guru diapit saya dan GG. Nampak macam 'real' kan? Bukan selalu-selalu saya dapat bertentang mata dengan adinda yang menadah kitab di Bangi, apatah lagi di musim peperiksaan.

3 ulasan:

~najihahfaizahazaman~ berkata...

angah..!!~
napa dok publish budok cun tu..??
huk3
kalau de org save kan susaa..??
:b

Faizah Azaman berkata...

tulun jgn perasan boley tak?

alqasam berkata...

Salam kadih kekanda Faizah

Seronok dapat jumpa angah hari tu. Teruja. Saya juga telah memiliki Saasatul Ibad Faisal Tehrani. Suami beli semasa tahun lepas lagi. Penerbitan paling awal.