Rabu, Jun 10, 2009

Who am I?

'26 Februari- Sukar memahami segala sesuatu, umumnya sukses dalam segala bidang usaha yang digemari dan panjang usianya.

Pisces,

Pisceans memiliki bakat alami yang lembut dan sabar. Mereka memiliki banyak kualiti kebaikan dan friendly, baik, sensitif terhadap perasaan di sekelilingnya dan merespon dengan sangat simpatik. Biasanya mereka popular dikalangannya kerana mudah bergaul. Mereka menerima orang di sekelilingnya dan juga keadaan berbanding mencuba beradaptasi dan mereka sabar untuk menunggu masalah selesai berbanding mencuba menyelesaikan masalah. Mereka biasanya lebih peduli masalah orang lain berbanding masalah dirinya sendiri.

Mereka terkadang lebih menggunakan emosi berbanding rasional. Mereka sudah dikenal sebagai sangat kreatif. Mereka tidak menyukai disiplin. Hidup jam 9 sampai 5 adalah bukan untuk mereka.

Pisceans cenderung menarik dirinya dalam dunia mimpi dimana mereka dapat merasakan kepuasan. Mereka memiliki intuisi tinggi, cepat mengerti, memerhatikan dan pendengar yang baik bahkan boleh menerima idea dan horizon baru. Semua faktor ini dapat dikombinasikan untuk menghasilkan karya sastera, muzik atau seni yang kreatif.
Mereka tidak pernah memerhatikan diri sendiri dalam hubungan peribadinya dan memberi lebih daripada apa yang temannya minta. Mereka biasanya setia dan home-loving.'

Saya selalu hilang arah menentukan hala hidup saya. Mungkin pendirian saya lekas berubah mengikut tuntutan semasa. Pun, matlamat masih yang sama. Saya hanya meletakan sangkaan yang baik setiap kali membulat keputusan. Sering juga langkah saya tersampuk dan tersadung. Saya gagahkan juga. Tiada tongkat yang dihulur, kalau adapun akar yang menjalar. Kadang-kala saya ditakutkan akar-akar yang seiras 'ular' atau sesekali ia membelit langkah sehingga menyukarkan kembara hidup saya. Saya inginkan sokongan, bukan kongkongan. Saya perlukan dokongan bukan omongan kosong dan janji-janji bohong.


4 ulasan:

ummumishkah berkata...

Yang pasti kita hamba Allah yang ada misi kita dihdupkan di muka bumi ini...

Mawar berkata...

Salam Faizah
"Orang ikan" yang selalu saya renungkan...

Faizah Azaman berkata...

Ummu Mishkah, saya suka meneliti diri dari sudut pandang berbeza yang ada kebenarannya.

Faizah Azaman berkata...

Dr. Mawar,

Wslm. 'Orang ikan' dikatakan unik. saya mencari-cari keunikkan diri sendiri.